top of page

תמר נרקיס גל

הציבור שותף לבניית כלים שבעזרתם ניתן לממש את האיכויות והעוצמה שבחיבור בין אנשים כולל בניית אלטרנטיבות לחיים בגיל התבונה.

חזון
תמר נרקיס גל
Color_Strip.png
נושאים שקרובים ללבי
קצת עלי
שמי תמר נרקיס גל, ילידת מאי 1948 בירושלים הנצורה.
אמא לשלושה בנים, סבתא לחמישה נכדים עד כה.
בצעירותי הייתי חברת קיבוץ נחשון ומילאתי בו מספר תפקידים קהילתיים.
בעברי מורה, מחנכת ושותפה מובילה בהקמת בית ספר אזורי משותף לקיבוצים ומושבים. לכל אורך הדרך במערכת החינוך פילסתי דרך למבנה הוראה שיאפשר לילדים ולעמיתי המורים ביטוי עצמי מלא ותחושת ערך.
במשך 18 שנים עבדתי כמנהלת קהילות בקיבוצים ובחלקם הובלתי תהליך שינוי מבורך.
במסגרת התפקידים השונים שמילאתי עסקתי במה שקרוי "אימון אישי" מתוך ההבנה של חשיבות ההתפתחות האישית, יכולת ההקשבה ההדדית והמודעות של כל אחד מהשותפים בעשייה.
בגיל 70 החלטתי להתמקד בקהילה שאני חלק ממנה. עברתי לגור בעיר בחדשה חריש. בחריש אני פעילה בהתנדבות בהקמת קהילת "צעירים בני 60+" במטרה לאפשר לכל אחד מהתושבים המבוגרים תחושת שייכות ויכולת השפעה וביטוי עצמי.
ביולי 2020 עברתי לגור בנרקיס 32 בחריש יחד עם 12 חברים וחברות בבניין משותף בו בחרנו להקים את הקהילה שלנו. כולנו בני 65-לקראת 80, חווים את ההתרגשות של היחד ולומדים איך להפיק ממנו את המיטב מתוך כוונה מלאה להאריך ככל שנדע את הפרק הבריא, הצלול והפרודוקטיבי בחיינו. העשייה שלנו, המלווה בהרבה נתינה וושמחה, תיתן השראה לאחרים להיפתח לאפשרות הזאת.
בימים אלה אנחנו תומכים ומלווים את הקהילה הבאה שתתגורר קרוב אלינו וזוהי רק ההתחלה
חוץ מזה
מתעניינת, מתעמקת ומובילה בנושא קהילות.
מהי מנהיגות עבורי?
זה מתחיל מההבנה והידיעה העמוקה שלי שכולנו, כלומר כל בני האדם מחוברים ושלמעשה, רב המשותף על המפריד וכול אחד מאיתנו איננו אלא ביטוי ייחודי של שלמות אחת.
אני חווה מנהיגות כביטוי עצמי של הצורך העז הקיים בתוכי לאתר, לזהות ולמעשה, להוציא לאור את הכוחות והאיכויות שנמצאות בחיבור בין אנשים כאשר כל אחד הוא בו זמנית גם שלם בפני עצמו וגם פרט בתוך קהילה. זה הייעוד שלי.
מהו הערוץ שבחרתי לבטא באמצעותו את המנהיגות שלי?
בתקופה הנוכחית אני מתמקדת בקהילת המבוגרים העוברים את תקופת החיים החדשה הנקראת תקופת התבונה. השדה הספציפי בו אני פועלת הוא קהילת המבוגרים בעיר החדשה חריש. הפעילות שלי בעיר ממוקדת בארבעה מישורים:
* בניית הקשרים בין "הצעירים בני 60+ בחריש" בתקופת הקורונה שאינה מאפשרת מפגשים.
* מנהלת את חיי במסגרת קהילת מבוגרים שבחרנו לגור ב 12 דירות בבניין משותף.
* פועלת לפתיחת האפשרות למגורים משותפים עבור קבוצות מבוגרים נוספות שזו הבחירה שלהן.
* לומדת ומתעמקת בקשר בין: קהילה, פרט, מעורבות חברתית ותקופת התבונה.
בנוסף לכך אני פועלת כמנטורית בקורס המנהיגות SGLA (המומלץ לכולכם)
ובימים אלה מתכוונת להרחיב את העשייה במסגרת המפלגה הדמוקרטית ובעזרתכם!

קישורים
תגית-מועמד-רשמי.png
bottom of page