סיכום מפגש מס' 1 – פורום חינוך, הדמוקרטית - 22.11.20
נוכחים: ד"ר רחל קנול, ד"ר וורדה סעדה, זיקה אב-צוק, פרופ' נמרוד אלוני, פרופ' יורם הרפז
נעדרים: ד"ר זאב דגני
מרכזת הפורום: כוכי עם-עד
1. מהלך המפגש:
סבב היכרות-
רחל קנול : תושבת וותיקה בירוחם, התמחתה בפיזיקה ורובוטיקה, לימדה באוני ב"ש, ניהלה בי"ס יסודי, היום עובדת במט"ח. וורדה סעדה: גרה בבית ג'אללה, כימאית, בוגרת מנהל חינוכי ומנהיגות חינוכית, מלמדת במכללת קיי. זיקה אב-צוק: סמנכ"לית פיתוח עסקי בסיסקו, יוזמת תנועת נוער ערבית -יהודית, טכנולוגיה מאפשרת שיוויון הזדמנויות. נמרוד אלוני: וותיק מאוד, מלמד בהכשרת מורים, השתתף בפורומים רבים ויצר תוכניות ומסמכים עם שותפים שחלקם כאן, מציע שראשית דבר נעיין בהם. יורם הרפז: וותיק מאוד, השתתף אף הוא ביצירת מסמכים מן הסוג שאנו נדרשים להם כאן, מכשיר מורים ושותף לרעיון שנקרא חומרים, שנכתבו על מבנה ושינויים במערכת החינוך, מלמד בבית ברל. כוכי עם-עד: ניהלה בתי"ס, מטפלת, יועצת ארגונית ואקטיביסטית.
מסגרת הפעילות
ימי שני בשעה 16:15- 17:45
מטרות עיקריות
הנחלת שפה דמוקרטית (ערכי דמוקרטיה) והתנהלות שיוויונית: בזרמים פוליטיים (סטטוטורים מסודרים), לימודי ליבה, פיקוח.
שיוויון הזדמנויות בהתייחס למעטפת הוליסטית של רווחה, תשתיות, שיוויון מגדרי...
יצירת מערכת תומכת חינוך: ע"י בנייה של תשתיות השכלה ותרבות, שיאפשרו קיימות חברתית דמוקרטית.
יצירת מעמד מועדף לחינוך בישראל: הכשרת מורים, מנהלים – מנהיגות חינוכית
סוגיות שבהן יש לדון (בנוסף לאלו שהועלו בקבוצת הווטאפ)
מרכוז (משרד חינוך) לעומת ביזור (רשויות מוניציפליות)
דרכים להכשרת מורים להיות בעלי ידע עולם ומנהלים – מנהיגים – תשתיות כח אדם להוראה (בעלי הון אינטלקטואלי).
מה בין הטכנולוגיה בחינוך והלימודים ההומניסטיים?
האחריות של החינוך ליצירת חברה מתוקנת בעלת תרבות דמוקרטית
2. למפגש הבא
לאחר קריאה בחומרים ששלח נמרוד אלוני (העברתי לכם)
מוצע:
להתמקד במסמך: "המועצה העצמאית לחינוך הממלכתי" שישמש כתשתית עקרונית להבנת הכיוונים אליהם נוביל תוך כדי שימוש במושגים של אקו-הומניזם.
להבנות הרעיונות במשולב במושגי אקו הומניזם, מותאמים גם לזרמי החינוך האחרים והמלצות ליישום וכיווני פעולה מעשיים.
דיון בקבוצה כל פעם ביישום רעיון אחד או שניים והעברה לניסוח וכתיבה לחבר.ה
סיכום מפגש מס' 1 – פורום חינוך, הדמוקרטית - 22.11.20
נוכחים: ד"ר רחל קנול, ד"ר וורדה סעדה, זיקה אב-צוק, פרופ' נמרוד אלוני, פרופ' יורם הרפז
נעדרים: ד"ר זאב דגני
מרכזת הפורום: כוכי עם-עד
1. מהלך המפגש:
סבב היכרות-
רחל קנול : תושבת וותיקה בירוחם, התמחתה בפיזיקה ורובוטיקה, לימדה באוני ב"ש, ניהלה בי"ס יסודי, היום עובדת במט"ח. וורדה סעדה: גרה בבית ג'אללה, כימאית, בוגרת מנהל חינוכי ומנהיגות חינוכית, מלמדת במכללת קיי. זיקה אב-צוק: סמנכ"לית פיתוח עסקי בסיסקו, יוזמת תנועת נוער ערבית -יהודית, טכנולוגיה מאפשרת שיוויון הזדמנויות. נמרוד אלוני: וותיק מאוד, מלמד בהכשרת מורים, השתתף בפורומים רבים ויצר תוכניות ומסמכים עם שותפים שחלקם כאן, מציע שראשית דבר נעיין בהם. יורם הרפז: וותיק מאוד, השתתף אף הוא ביצירת מסמכים מן הסוג שאנו נדרשים להם כאן, מכשיר מורים ושותף לרעיון שנקרא חומרים, שנכתבו על מבנה ושינויים במערכת החינוך, מלמד בבית ברל. כוכי עם-עד: ניהלה בתי"ס, מטפלת, יועצת ארגונית ואקטיביסטית.
מסגרת הפעילות
ימי שני בשעה 16:15- 17:45
מטרות עיקריות
הנחלת שפה דמוקרטית (ערכי דמוקרטיה) והתנהלות שיוויונית: בזרמים פוליטיים (סטטוטורים מסודרים), לימודי ליבה, פיקוח.
שיוויון הזדמנויות בהתייחס למעטפת הוליסטית של רווחה, תשתיות, שיוויון מגדרי...
יצירת מערכת תומכת חינוך: ע"י בנייה של תשתיות השכלה ותרבות, שיאפשרו קיימות חברתית דמוקרטית.
יצירת מעמד מועדף לחינוך בישראל: הכשרת מורים, מנהלים – מנהיגות חינוכית
סוגיות שבהן יש לדון (בנוסף לאלו שהועלו בקבוצת הווטאפ)
מרכוז (משרד חינוך) לעומת ביזור (רשויות מוניציפליות)
דרכים להכשרת מורים להיות בעלי ידע עולם ומנהלים – מנהיגים – תשתיות כח אדם להוראה (בעלי הון אינטלקטואלי).
מה בין הטכנולוגיה בחינוך והלימודים ההומניסטיים?
האחריות של החינוך ליצירת חברה מתוקנת בעלת תרבות דמוקרטית
2. למפגש הבא
לאחר קריאה בחומרים ששלח נמרוד אלוני (העברתי לכם)
מוצע:
להתמקד במסמך: "המועצה העצמאית לחינוך הממלכתי" שישמש כתשתית עקרונית להבנת הכיוונים אליהם נוביל תוך כדי שימוש במושגים של אקו-הומניזם.
להבנות הרעיונות במשולב במושגי אקו הומניזם, מותאמים גם לזרמי החינוך האחרים והמלצות ליישום וכיווני פעולה מעשיים.
דיון בקבוצה כל פעם ביישום רעיון אחד או שניים והעברה לניסוח וכתיבה לחבר.ה
עבודה פוריה, כוכי