סיכום ישיבת פורום שרת חינוך מס' 3, יום שלישי 22 דצמבר 2020
נוכחים: סעדה, קרן קטקו-איילי, אבי עופר, רחל קנול, כוכי עם-עד.
נעדרים: נמרוד אלוני, יורם הרפז, זאב דגני, סמי שלום שטרית, אבשלום אליצור
מהלך המפגש12.17 יום ה':
1 .נשלח בקבוצה מסמך בסיס למצע החינוך הכולל:
• משפטי פתיחה רעיוניים לפתיחת המסמך
• תרשים מבנה משרד החינוך דהיום
• שאלות לדיון המתייחס ות: ל מבנה, לאוטונומיה, לזרמים, למימון, למהות ביה"ס + חלוקת הצעות ל עבודת הרחבה בין שתי תימות מרכזי ות: סדירויות מבניות ופדגוגיה.
2 .חלוקה לש ני חדרים לפי שתי התימות לתחילת תהליך עבודה. החברים בחרו לפי עניינם בנושא. 3 .הועלתה שאלה מהותית: חזון, מדיניות ופדגוגיה - מה קודם למה בהקשר של המבנה? 4 .תוצאות הדיונים בשני החדרים:
א. סדירויות מבניות:
• התאמת תוכני ות לימודים וחשיבה למאה ה - 21 :מרכיבים וקריטריונים.
• מידת הרלוונטיות בעיסוק במבנה משרד החינוך לעומת התמקדות בדאגה שהמשרד ידאג לתקצוב הוגן, שוויון ומניעת פערים.
• פיתוח תאגידי חינוך אזוריים ואפשרויות למתן אופי פרטני לבתי"ס והתמקדות בתכנים בהתאם לצרכי תושבי הרשו ת ו/ או האזור והחברה בה ממוקמים.
• יפותחו בתי"ס שישרתו את תלמידיהם מהבוקר עד הערב בחינוך פורמלי ולא פורמלי כולל כישורי התנהגות וחיים.
• יש להשקיע חשיבה בזרמי החינוך ואיזה אופי ילבשו כדי שיתקיים השוויון בכל פרמטר חינוכי כולל ש וויון הזדמנויות לבוגר בחברה.
ב. פדגוגיה:
כל מנהל צריך ליצור מסד תרבותי שיאפשר פדגוגיה מיטבית.
מה במפגש הבא? 12.24 בשעה 15:16 ביום ה' בזום
1 .באופן חד פעמי תינתן האפשרות לחברי הפורום לפר וש את משנתם המקצועית בנוסח TED :
• לכל אחד יוקצבו 10 ד' בלבד, ניתן להוסיף מצגת, שתשלח באותו יום לכוכי
• הדברים יתקשרו לאחת הנקודות במסמך הבסיס בשם "מצע חינוך", שנשלח לקבוצת הווטצאפ: "חינוך בדמוקרטית" - נקודת התייחסותכם האישית תוצג בפתח הדברים. • הרעיונות שיוצגו בדברי החברים ישמשו כמסד ההצעות במצע החינוך.
הערה: הדברים לא יעמדו בפני עצמם ולא יתקיימו במנותק מהמשימה לשמה התכנסנו - לא יהוו הרצאת מומחה בנושא ה התמחות של מי מחברי הפורום הנכבדים.
2 .נתכנס לארבע נקודות מהותיות להרחבה ו לדיוק מתחת לכל אחת משתי התימות המרכזיות: סדירויות מבניות ופדגוגיה.
סיכום ישיבת פורום שרת חינוך מס' 3, יום שלישי 22 דצמבר 2020
נוכחים: סעדה, קרן קטקו-איילי, אבי עופר, רחל קנול, כוכי עם-עד.
נעדרים: נמרוד אלוני, יורם הרפז, זאב דגני, סמי שלום שטרית, אבשלום אליצור
מהלך המפגש 12.17 יום ה':
1 .נשלח בקבוצה מסמך בסיס למצע החינוך הכולל:
• משפטי פתיחה רעיוניים לפתיחת המסמך
• תרשים מבנה משרד החינוך דהיום
• שאלות לדיון המתייחס ות: ל מבנה, לאוטונומיה, לזרמים, למימון, למהות ביה"ס + חלוקת הצעות ל עבודת הרחבה בין שתי תימות מרכזי ות: סדירויות מבניות ופדגוגיה.
2 .חלוקה לש ני חדרים לפי שתי התימות לתחילת תהליך עבודה. החברים בחרו לפי עניינם בנושא. 3 .הועלתה שאלה מהותית: חזון, מדיניות ופדגוגיה - מה קודם למה בהקשר של המבנה? 4 .תוצאות הדיונים בשני החדרים:
א. סדירויות מבניות:
• התאמת תוכני ות לימודים וחשיבה למאה ה - 21 :מרכיבים וקריטריונים.
• מידת הרלוונטיות בעיסוק במבנה משרד החינוך לעומת התמקדות בדאגה שהמשרד ידאג לתקצוב הוגן, שוויון ומניעת פערים.
• פיתוח תאגידי חינוך אזוריים ואפשרויות למתן אופי פרטני לבתי"ס והתמקדות בתכנים בהתאם לצרכי תושבי הרשו ת ו/ או האזור והחברה בה ממוקמים.
• יפותחו בתי"ס שישרתו את תלמידיהם מהבוקר עד הערב בחינוך פורמלי ולא פורמלי כולל כישורי התנהגות וחיים.
• יש להשקיע חשיבה בזרמי החינוך ואיזה אופי ילבשו כדי שיתקיים השוויון בכל פרמטר חינוכי כולל ש וויון הזדמנויות לבוגר בחברה.
ב. פדגוגיה:
כל מנהל צריך ליצור מסד תרבותי שיאפשר פדגוגיה מיטבית.
מה במפגש הבא? 12.24 בשעה 15:16 ביום ה' בזום
1 .באופן חד פעמי תינתן האפשרות לחברי הפורום לפר וש את משנתם המקצועית בנוסח TED :
• לכל אחד יוקצבו 10 ד' בלבד, ניתן להוסיף מצגת, שתשלח באותו יום לכוכי
• הדברים יתקשרו לאחת הנקודות במסמך הבסיס בשם "מצע חינוך", שנשלח לקבוצת הווטצאפ: "חינוך בדמוקרטית" - נקודת התייחסותכם האישית תוצג בפתח הדברים. • הרעיונות שיוצגו בדברי החברים ישמשו כמסד ההצעות במצע החינוך.
הערה: הדברים לא יעמדו בפני עצמם ולא יתקיימו במנותק מהמשימה לשמה התכנסנו - לא יהוו הרצאת מומחה בנושא ה התמחות של מי מחברי הפורום הנכבדים.
2 .נתכנס לארבע נקודות מהותיות להרחבה ו לדיוק מתחת לכל אחת משתי התימות המרכזיות: סדירויות מבניות ופדגוגיה.
להמשך עבודה פורייה משותפת ומשתפת
כוכי עם- עד