שלום רב
אני מעוניין לייצר מערכת המתקצבת את מערכת החינוך באופן שיתייחס למשתנים רבים יחסיים, אשר יקבעו ויותאמו הן בהתאם להצעות אנשי המקצוע והן בהתאם לערכים שיקבעו ויותאמו ע"י פוליטיקאים נציגי הציבור
כל תלמיד הנכנס למערכת החינוך הציבורי יזכה לניקוד בהתאם לצרכיו הייחודיים (ע"פ אנשי מקצוע) ומשתנים דמוגרפיים מוסכמים (ע"פ פוליטיקאים).
למשל,
- ניקוד בהתאם ללקויות למידה הדורשות סיוע בכיתה, אשר יאפשר תמיכה בבעלי מוגבלויות
- ניקוד בהתאם למצב סוציואקונומי של המשפחה, אשר יאפשר צמצום פערים.
- ניקוד בהתאם לאזור מגורים, אשר יאפשר תמיכה בפריפריה והאזורי עדיפות לאומית.
- ניקוד בהתאם לתחום לימודים, אשר יאפשר לעודד תחומים דרושים.
חישוב כזה, יעודד מסגרות חינוכיות לקלוט אליהן א.נשים אשר בהתאם לערכים שהשלטון הנבחר מקדם, בנוסף הדבר יחייב שקיפות של התמיכה במערכות החינוך ויאפשר דיון פתוח (האם תושבי יהודה ושומרון זכאים לתוספת תקציב, האם המגזר הבדואי זכאי לתוספת וכן הלאה) .
כמובן בתוספת לניקוד אותו יביא כל תלמיד, המוסדות החינוכיות יתוקצבו ע"י מדדים נוספים, מקצועיים וערכיים.
למשל,
- התקדמות והצלחת התלמידים במדדי לימוד שונים
- התנסות בתכניות ושיטות לימוד חדשניות.
- אחוז הגיוס לצה"ל, אחוז ההתנדבות לקהילה.
- גיוון בהעסקת צוותי הוראה.
- מעורבות הורים.
חישוב כזה יעודד מסגרות חינוכיות והעיריות להתחייב להשתפרות וחדשנות ועמידה בערכים אשר ישים בפני עצמו, הדבר כמובן יחייב שקיפות מוסדית אל מול ההורים, התלמידים והמערכת.
top of page
لرؤية هذا العمل، توجه إلى موقعك المباشر.
יצירת סולם תמיכה חדש למימון מוסדות החינוך
יצירת סולם תמיכה חדש למימון מוסדות החינוך
١ تعليق واحد
إعجاب
١ تعليق واحد
bottom of page
החלק הראשון קיים, לפחות בחינוך העל יסודי (אני פחות ממצא בחינוך היסודי. כל תלמיד מביא איתו לבית הספר סל שעות, בהתאם לסוג החינוך, מאפייני הלמידה ועוד.
לגבי החלק השני - הרעיון כמובן טוב, אבל יש בעיה בליישם את זה. סביר שבתי ספר במקומות קשים יותר, יצליחו להגיע לפחות מעורבות הורית/אחוזי גיוס/... כלומר, התמריץ יהיה שם, אבל בפועל לא יצליחו להשיג אותו ובתי הספר החזקים יתוקצבו יותר.