במדינת ישראל, נושא התחבורה ריכוזי מאוד. עד כמה שאני מבין, אפילו כדי להציב תמרור צריך אישור של משרד התחבורה. בשביל לקבוע תחנת אוטובוס או להקים קו אוטובוס, צריך אישור של משרד התחבורה. התוצאה היא, למשל, שלעיריות אין סמכות של ממש לספק שירותי תחבורה ציבורית בשבת אפילו אם הרוב בעיר חילוני ואפילו אם רוב התושבים מעוניינים בכך. פשוט כי שר התחבורה פועל משיקולים קואליציוניים שבהם מפלגות חרדיות הן "לשון מאזניים".
העברת חלק מהותי מסמכותיות התחבורה העירונית לעיריות יאפשר ניהול דמוקרטי יותר של תחום זה, שליטה רבה יותר של התושבים על הנעשה בעירם, והרחקת התחבורה משיקולים קואליציוניים צרים ברמה הארצית.
אתה בעצם מדבר על שיקולים של כסף ושליטה והם לא בהכרח ענייניים.
כן. זאת בעיה שצריך לפתור.